Vant prestisjetung pris

Julian Paula fikk tidligere denne uken tildelt Pierre de Coubertin elevpris på Maihaugen i Lillehammer.

Julian med sin Pierre de Coubertinpris - Klikk for stort bildeJulian med sin Pierre de Coubertinpris Jo Hjermstad/Gausdal vgs

Julian går Idrettsfag Toppidrett med fordypning langrenn, og ble nominert til prisen av skolens ledelse på idrettsfag som Trysil vgs sin kandidat.

Prisutdeler var tidligere langrennsløper og medlem av IOCs utøverkomité, Astrid Uhrenholdt Jacobsen.

Bakgrunn for nominasjonen:

Julian har utvist gode egenskaper og holdninger gjennom idretten og skolegangen og er særs allsidig både faglig, språklig og idrettslig. Han har utmerket seg som en god rollemodell både på- og utenfor idrettsarenaen.

"Pierre de Coubertin elevpris er en verdipris som tildeles én avgangselev på vg3 fra hver av de deltakende skolene i Innlandet fylke som tilbyr idrettsfag som et av sine utdanningsprogram. Coubertinprisen gis på vegne av Den internasjonale Pierre de Coubertin-komitéen, som støttes økonomisk og faglig av Den internasjonale olympiske komité, IOC.

Prisvinneren må ha vist at hun/han har klart å kombinere skolegang med idrett eller kultur på en utmerket måte, og etterlevd Pierre de Coubertins motto ved å se fremover - snakke åpent og handle vennlig."

VI GRATULERER SÅ MYE, JULIAN!🌹